Casa Verde 2023, înainte de lansarea oficială: ce trebuie să știi, ce anunță Ministerul Mediului
Administrația Fondului pentru Mediu a transmis recent că noua ediție a programului Casa Verde Fotovoltaice 2023 va fi lansată cât de curând.
Mai mult, angajații AFM se vor ocupa de dezvoltarea aplicației electronice, informează economedia.ro.
„AFM depune toate eforturile necesare pentru redeschiderea programului de finanțare în cel mai scurt timp. După aprobarea prin ordin de ministru și publicarea în Monitorul Oficial a variantei finale a ghidului și după aprobarea bugetului de venit și cheltuieli al AFM pentru Mediu pentru anul 2023, va putea fi lansată o nouă sesiune de finanțare în cadrul programului”, se arată în răspunsul AFM, potrivit sursei citate anterior.
Trebuie să știi că proiectarea, dezvoltarea, testarea și implementarea unui sistem informatic care să poată pune în practică gestionarea și simplificarea activității cu privire la înscrierea solicitanților va permite monitorizarea acestui proces.
Timpul de reacție va fi eficientizat
Tanczos Barna, Ministrul Mediului, a declarat, conform sursei citate, că urmează să analizeze posibilitatea ca, atunci când platforma informatică aferentă programului Casa Verde Fotovoltaice va fi lansată, să fie eficientizat timpul de reacție, astfel încât dosarele să fie analizate pe loc, digital.
În acest mod, dacă până acum trebuia să aștepți și un an până la soluționarea dosarului, acest lucru ar putea să nu se mai întâmple, datorită digitalizării.
Ministrul a mai spus, de asemenea, că aceasta ar fi prima încercare reușită de digitalizare în proporție de 100 la sută a unui astfel de program, iar dacă totul la decurge conform planului, metode asemănătoare ar putea să fie implementate și în cazul altor programe.
Tanczos Barna spunea, la sfârșitul lunii ianuarie, că se declară sigur de faptul că programul va începe în luna martie, iar atunci vor fi finanțați 150.00 de beneficiari.
Bugetul alocat programului Casa Verde 2023 a fost mărit la 3 miliarde lei, iar numărul de documente cerute de la beneficiari va fi micșorat, după cum urmează: carte de identitate, extras de carte funciară, dovada că persoana beneficiară nu are datorii la stat sau la bugetul local și certificatul de racordare.